Porsche Pack 3 följer de två första DLC-paketen genom att dedikeras till varumärket Porsche, och introducerar ett urval av sju olika fordon. Paketet betonar dagens Porsche racingbilar, inklusive den senaste 2017 Porsche 911 RSR, hela 991 GT3 racinglinjen och den senaste 2016 Le Mans-vinnande 919 Hybrid, samtidigt som den innehåller två av det tyska märkets mest ikoniska racingbilar, 908 Lang- Heck and 917 K. Volym 3 ger också spelarna en av de mest eftertraktade moderna landsvägsbilarna i den moderna Porsche-serien, Porsche 911 R, som kompletterar en perfekt blandning mellan landsvägsbilar såväl som moderna och historiska racingmodeller.
Bilarna
Porsche 911 RSR 2017
Porsche 911 GT3 Cup 2017
Porsche 911 GT3 R 2016
Porsche 919 Hybrid 2016
Porsche 908 LH
Porsche 917 K
Porsche 911 R
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 RSR 2017
"Samtidigt som den typiska 911-designen behålls, är detta den största utvecklingen i historien för vår toppmodell av GT,"
Detta är orden av Dr. Frank-Steffen Walliser, chef för Porsche Motorsport, om den helt nya Porsche 911 RSR 2017. 2017 års Le Mans och WEC-racingmaskin producerar cirka 510 hk vid 8000 rpm och har en mittmotorkonfiguration. Designad från grunden, denna helt nya Porsche GTE/GTLM-racerbil har en ultramodern flat-sex-motor placerad framför bakaxeln.
Porsche 911 GT3 Cup 2017
Baksidan av världens mest producerade GT-racingbil rymmer nu en 4-liters, platt sexmotor för ännu mer körning. Tack vare fullblodsmotorsportteknik ger den kompakta motorn med direkt bränsleinsprutning en toppeffekt på 357 kW (485 hk).
Ett antal innovativa detaljer förbättrar också effektiviteten utöver motorns prestanda, vilket säkerställer ännu bättre hållbarhet för den naturligt aspirerade motorn i racingtillstånd och minskade underhållskostnader.
Porsche tillverkar 911 GT3 Cup på samma produktionslinje som vägbilen 911 vid sin huvudfabrik i Stuttgart-Zuffenhausen. Den grundläggande racetrimningen utförs på Weissachs motorsportcenter, där fordonen också testas noggrant av en professionell racerförare innan de levereras till kunden. Omkring 3 031 enheter av 911 GT3 Cup har byggts i modellserierna 996, 997 och 991 sedan 1998. Detta gör cupracingbilen från Stuttgart till den mest producerade och mest sålda GT-racingbilen i världen.
Den nya 911 GT3 Cup kommer att användas under tävlingssäsongen 2017, till en början uteslutande i Porsche Mobil 1 Supercup och i Porsche Carrera Cup Deutschland, samt i Nordamerika.
Porsche 911 GT3 R 2016
Baserad på sportbilen 911 GT3 RS, är 911 GT3 R designad som en kundsportracingbil för GT3-serien runt om i världen.
I utvecklingen av den mer än 368 kW (500 hk) racing nine-eleven ägnades särskild uppmärksamhet åt lättviktsdesign, bättre aerodynamisk effektivitet, minskad förbrukning, förbättrad hantering, ytterligare optimerad säkerhet samt sänkta service- och reservdelskostnader.
Den lätta karossdesignen hos 911 GT3 RS-produktionssportbilen med intelligent aluminium-stålkompositkonstruktion har visat sig vara den idealiska basen för racerbilen, och dess banbrytande fyra-liters flat-sex-enhet är praktiskt taget identisk med den högpresterande produktionen motor av den väglagliga modellen.
Porsche 919 Hybrid 2016
WEC-reglerna ställer höga krav på effektivitet, säkerhet och hållbarhet inom motorsport. Kort sagt: fordon designade för framtiden. Dessa krav har inspirerat Porsches ingenjörer att fortsätta vad Porsche har gjort i över 60 år. Undvik en antingen/eller-inställning till isolerade tekniker och undersök istället alla möjliga detaljer utan att tappa helheten ur sikte.
I LMP1-klassen kommer principen om dominans genom maximal prestanda att ge vika för kravet på effektivitet. För första gången i loppets historia kommer alla arbetarlag i toppklassificeringen att tävla med hybridracingfordon.
Porsches val av förbränningsmotor föddes ur ett effektivitetsoptimerat tillvägagångssätt: en mycket kompakt turboladdad fyrcylindrig 2-litersmotor med direkt bränsleinsprutning. Förbränningsmotorn stöds av två energiåtervinningssystem. Många års erfarenhet av att designa sportbilar hjälpte oss att minska vikten på enskilda komponenter ännu mer. Sportprototypen är huvudsakligen gjord av kol. Dessutom är motorn gjord av höghållfast aluminium och användningen av magnesium och olika titanlegeringar bidrog också till att uppnå den ideala systemvikten.
Porsche 908 LH
908: debuterade i Monza 1000 km-loppet den 25 april 1968. I september samma år kördes den på 24 Hours of Le Mans: här var 908:orna de snabbaste bilarna i kvalificeringen och loppets tidiga skede. Tyvärr för dem misstolkades reparationsreglerna av Porsches teamchefer, vilket resulterade i att de diskvalificerades.
Det gick bättre i nästa års lopp: även om Jacky Ickx vann i en Ford GT40, slutade Hans Herrmanns 908 LH 2:a, bara några sekunder efter på grund av ett problem med bromsbeläggen mot slutet av loppet.
Porsche 917 K
De dåliga resultaten av 917:an 1969 tvingade Porsche att revidera flygdesignen, eftersom dess största problem var hantering i höga hastigheter. Dessa förbättringar födde 917 Kurzheck: det året vann den här bilen 7 av 10 tävlingar och slog rekorddistansen på 190 miles på 24 Hours of Daytona (724 varv).
Porsche 911 R
Chassit på nya 911 R är baserat på 911 GT3 och ger extremt sportig vardagskörning. Trimningen är extremt direkt och fordonet sitter så lågt som 911 GT3. Alla chassistyrsystem har anpassats till den manuella växellådan.
I låga hastigheter styr det specialanpassade systemet på nya 911 R bakhjulen i motsatt riktning mot framhjulen. Detta ökar smidigheten, särskilt i snäva svängar. Vid höghastighetsmanövrar styr systemet bakhjulen i samma riktning som framhjulen. Detta ökar stabiliteten, särskilt vid höga körhastigheter.
Den stora volymen platt-sex naturligt aspirerade motorn sitter direkt på baksidan av nya 911 R. Dess högpresterande enhet levererar ett imponerande maximalt motorvarvtal på 8 500 rpm. Med sitt 4-liters slagvolym ger den 368 kW (500 hk), vilket motsvarar en effekt på 92 kW (125 hk) pr. Det maximala vridmomentet är 460 Nm vid 6 250 rpm.
Med den mycket korta växlingsvägen hos den 6-växlade manuella sportväxellådan accelererar 911 R från 0 till 100 km/h på bara 3,8 sekunder – förutsatt att du är pigg med växelväljaren. Toppfarten uppnås i 6:e växeln: vid 323 km/h.
Effektutveckling av detta slag är endast möjlig med ett högt effekt-till-viktförhållande. Med nya 911 R är detta anmärkningsvärda 2,7 kg/hk.
Porsche 911 Turbo S
Porsche har alltid lovat prestanda. 911 Turbo S håller det löftet på ett exceptionellt imponerande sätt: med en 3,8-liters sexcylindrig dubbelturbomotor som har ännu större turboladdare än 911 Turbo. Med en utveckling på 427 kW (580 hk) är det maximala vridmomentet 750 Nm. Du accelererar från 0 till 100 km/h på hisnande 2,9 sekunder. Och nå 200 km/h på 9,9 sekunder. Toppfart: 330 km/h.
Tekniskt sett är 911 Turbo S lika välutrustad som 911 Turbo. Prestandamässigt är specifikationen dock ännu mer detaljerad.
Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) ger aktiv krängningsstabilisering och förbättrar neutral hantering ytterligare. Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) förbättrar bromsprestanda. Nya 20-tums 911 Turbo S-hjul har ett centrallås – teknik som kommer direkt från motorracing.
Designen på 911 Turbo S framhävs på flera sätt: på utsidan, svart krom avgassystem och SportDesign ytterbackspeglar med sin V-formade bas
Hur fungerar det? Får jag Assetto Corsa - Porsche Pack III som en fysisk kopia?
Nej, du får Assetto Corsa - Porsche Pack III produktnyckel (Assetto Corsa - Porsche Pack III CD Key), som du får via e-post. Sedan måste du använda Steam-plattformen för att lösa in dina Assetto Corsa - Porsche Pack III produktnyckel (Assetto Corsa - Porsche Pack III CD Key), och du är redo att ladda ner, installera och spela Assetto Corsa - Porsche Pack III. Du får en steg-för-steg guide om hur du gör detta tillsammans med ditt köp. Det är hur enkelt som helst!
Vad innehåller Assetto Corsa - Porsche Pack III? Får jag samma innehåll som med Steam?
Du får Assetto Corsa - Porsche Pack IIIsom är ett expansionspaket som kräver basspel på Steam.
Inga kundomdömen för tillfället.
Playcoins är vårt smarta poängsystem som vi ger våra mest trofasta kunder. Vi älskar er och vi har därför bestämt oss för att ge något tillbaka!
Varje gång du köper något i vår butik belönas du med Playcoins.
Om du köper för 200 kr får du t.ex. 200 Playcoins som går in på ditt konto.
Nästa gång du handlar i webbshoppen kan du använda dina Playcoins för att få rabatt. Det är så sant som sagt ... pengar är bra men gratis pengar är dubbelt så bra.
Video guide här
Ladda ner och installera Steam här genom att klicka på den gröna knappen "Installera Steam". Detta laddar ner ett program som installerar Steam på din dator. Kör programmet och följ instruktionerna för att installera Steam.
När Steam är installerat och du startar upp för första gången blir ombedd att skapa ett Steam-konto eller logga in på ett befintligt Steam-konto. Observera att alla produktnycklar du löser in anknyts till ett konto och kan inte användas igen, så det är viktigt att du kommer ihåg inloggningsinformationen för det här kontot!
När du har loggat in i Steam ska du välja fliken "Spel" i det översta fältet där du kan hitta "Spel" mellan "Vänner" och "Hjälp". En meny visas där du ska välja "Aktivera en produkt på Steam". Följ instruktionerna som visas och ange din produktnyckel när Steam ber om det. Produkten anknyts nu till ditt konto och är redo att laddas ner.