Assetto Corsa - Porsche Pack II (PC)
OBS - DET HÄR ÄR ETT EXPANSIONSPAKET

Kräver grundspelet Assetto Corsa på Steam för att kunna använda Assetto Corsa - Porsche Pack II.

ASSETTO CORSA - PORSCHE PACK II SPELBESKRIVNING

PORSCHE PACK II

Porsche Pack II följer den första DLC dedikerad till varumärket Porsche och introducerar ytterligare ett urval av modeller i totalt nio konfigurationer. Paketet fokuserar på några av de mest ikoniska racerbilarna som någonsin skapats av Porsche, inklusive 2015 års Le Mans-vinnande 919 Hybrid, den ikoniska 911 GT1 och den legendariska 962c, tillgängliga i både Long Tail och Short Tail-konfigurationer, tillsammans med några av de senaste modellerna i Porsche 2016-serien, som syftar till att erbjuda en perfekt blandning mellan landsvägsbilar, hyperbilar och moderna och historiska GT- och racingmodeller.

BILARNA

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 718 Spyder RS
Porsche Cayman GT4
Porsche 718 Boxster S Manual Transmission
Porsche 718 Boxster S PDK
Porsche 919 Hybrid 2015
Porsche 911 GT1
Porsche 962c long tail
Porsche 962c short tail

Porsche 911 GT3 RS

Med 911 GT3 RS bryter Porsche återigen ner barriären mellan sportbilar och racerbilar. Den är utrustad med den maximala graden av motorsportteknik som för närvarande är möjlig i en gatulaglig 911. Med en varvtid på sju minuter och 20 sekunder slår 911 GT3 RS till och med det historiska rekordet för supersportbilen Carrera GT på strax under sju minuter och 29 sekunder på North Loop på Nürburgring.
Motorsportexpertis är anledningen till denna överlägsna prestanda. 911 GT3 RS drivs av en fyraliters sexcylindrig motor med 500 hk (368 kW) effekt och 460 Newtonmeter i vridmoment, kombinerat med en specialutvecklad PDK-transmission. Motorn, som har den största slagvolymen och den största effekten av alla naturliga motorer med direkt bränsleinsprutning i 911-familjen, accelererar den högpresterande sportbilen från noll till 100 km/h på 3,3 sekunder och till 200 km/h på 10,9 sekunder.
911 GT3 RS är ett mästerverk av intelligent lättviktsdesign. För första gången är taket gjort av magnesium; kolfiber används för motor- och bagageluckor, och andra lätta komponenter är gjorda av alternativa material. Dessutom sänker det lätta taket sportbilens tyngdpunkt, vilket förstärker dess utmärkta sidodynamik. Karossen kommer från 911 Turbo, och den betecknar dess status som nästan en racerbilskörningsmaskin med sina RS-specifika aerodynamiska tillägg. Den främre spoilerläppen, som sträcker sig nästan till vägen, och den stora bakvingen förstärker dess dominerande utseende.
En annan egenskap är de unika framhjulshusventilerna som sträcker sig in i den övre delen av vingarna – precis som i renrasiga motorsportbilar. De ökar nedåtkraften på framaxeln.
Chassit på 911 GT3 RS har trimmats för maximal kördynamik och precision. Bakaxelstyrning och Porsche Torque Vectoring Plus med fullt variabel bakaxeldifferentialspärr ökar smidigheten och dynamiken, och de bredare spårvidderna fram och bak möjliggör överlägsen rullstabilitet. Dessutom kommer 911 GT3 RS med de bredaste däcken av alla 911-modeller som standard. Resultaten: ännu smidigare hantering och ännu högre kurvtagningshastigheter.

Porsche 718 Spyder RS
1960 fortsatte Porsche sin långa lista av segrar, som började med den legendariska Porsche 550 Spyder-racerbilen 1953, med ett exceptionellt fordon: Type 718 RS 60. Som svar på en ny FIA-racerbilsregel, som krävde dem mer liknar standardbilar, förskjutningen av RS 60 utvecklad på basis av 718 RSK ökades inte bara till 1 600 cc, den fick också några ganska ovanliga egenskaper för en racerbil, nämligen en större vindruta, funktionell huva och bagageutrymme placerad . baktill, bakom den fyrkammiga fyrcylindriga motorn som nu gav 160 hk. Externt kändes nya Spyder igen på sin djupa, rundade front och en bakåt avsmalnande utbuktning.
Redan från början blev 718 RS 60 en stor hit och registrerade sportbilstillverkarens största framgångar hittills, särskilt i långdistansevenemang: vid sin allra första utflykt, 12h of Sebring, Gendebien/Herrmann och Holbert/Sheckter-föraren laget nådde de två bästa platserna. Totalseger vid den 44:e Targa Florio 1960 gick också till Porsche, då Joakim Bonnier och Hans Hermann korsade mållinjen med en ledning på mer än sex minuter över treliters Ferrari. Andraplatsen på de 1 000 kilometerna på Nürburgring fullbordade sitt segerlopp. Med den schweiziska racerföraren Heini Walter vid ratten bevisade 718 RS sina klättringsegenskaper genom att vinna de tredje och fjärde raka europeiska mästerskapen i bergsklättring 1960 och 1961.

Porsche Cayman GT4


Cayman GT4 är första gången Porsche introducerar en GT-sportbil baserad på Cayman-modellen, som har komponenter från 911 GT3. En varvtid på 7 minuter och 40 sekunder på Nürburgrings norra loop placerar Cayman GT4 som det nya riktmärket i toppen av sitt marknadssegment.
Motorn, chassit, bromsarna och den aerodynamiska designen på Cayman GT4 är konfigurerade för maximal kördynamik. Den drivs av en 385 hk (283 kW) 3,8-liters flat-sex-motor som kommer från 911 Carrera S-motorn. Dess kraft överförs alltid av en sexväxlad manuell växellåda med dynamiska transmissionsupphängningar. Cayman GT4 accelererar från noll till 100 km/h på 4,4 sekunder; dess toppfart är 295 km/h. Chassit – som har ett 30 mm underredesläge och ett generöst stort bromssystem – består nästan helt av komponenter från 911 GT3.
Som en mittmotorsportbil och ett utmärkt exempel på kördynamik i sin klass följer den den konceptuella traditionen av bilar som 904 Carrera GTS, 911 GT1, Carrera GT och 918 Spyder. Därför gör Cayman GT4 ett tydligt uttalande om att Porsche fortsätter att främja radikala tvådörrars sportbilar i framtiden – sportbilar utvecklade på motorsportavdelningen i Weissach.

Porsche 718 Boxster S Manual Transmission / PDK

20 år efter att den första Boxster gjorde sin debut har Porsche omstrukturerat sina roadsters med mittmotorer 2016. Namnen på den nya generationens modeller är 718 Boxster och 718 Boxster S. På så sätt fortsätter Porsche traditionen med den fyrcylindriga plattan . motorer som används i Porsche 718 sportbilar med mittmotorer som vann många lopp på 1950- och 1960-talen, bland dem den legendariska Targa Florio och Le Mans.
Tyngdpunkten i den nya modellserien är den nyutvecklade fyrcylindriga platta motorn med turboladdning – första gången sedan slutet av 1960-talet som Porsche återigen implementerar sportbilar med den här typen av motorer. 718 Boxster S utvecklar 257 kW (350 hk) från ett slagvolym på 2,5 liter. I S-modellen använder Porsche även en turboladdare med variabel turbingeometri. Faktum är att Porsche nu är den enda tillverkaren som erbjuder VTG-teknik i produktionsbilar med bensindrivna motorer, både i 911 Turbo och i 718 Boxster S.
Turboladdning ökar vridmomentet avsevärt. 2,5-litersmotorn i 718 Boxster S uppnår 420 Newtonmeter över ett varvtalsområde från 1 900 rpm till 4 500 rpm, vilket också leder till snabbare sprintprestanda. 718 Boxster S – med Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) och Sport Chrono Package – sprintar från noll till 100 km/h på 4,2 sekunder. Toppfarten är 285 km/h.
I sin kördynamik följer den nya roadstern även i den ursprungliga 718:ans fotspår. Bilens helt förnyade chassi förbättrar kurvtagningsprestandan. Det elektromekaniska styrsystemet är konfigurerat att vara tio procent mer direkt. Detta gör 718 Boxster ännu smidigare och lättare att kontrollera, både på banor och i vardagstrafik, och ger passionerad och sportig körglädje.

Porsche 919 Hybrid 2015

WEC-reglerna ställer höga krav på effektivitet, säkerhet och hållbarhet inom motorsport. Kort sagt: fordon designade för framtiden. Dessa krav har inspirerat Porsches ingenjörer att fortsätta vad Porsche har gjort i över 60 år. Undvik en antingen/eller-inställning till isolerade tekniker och undersök istället alla möjliga detaljer utan att tappa helheten ur sikte.
I LMP1-klassen kommer principen om dominans genom maximal prestanda att ge vika för kravet på effektivitet. För första gången i loppets historia kommer alla arbetarlag i toppklassificeringen att tävla med hybridracingfordon.
Porsches val av förbränningsmotor föddes ur ett effektivitetsoptimerat tillvägagångssätt: en mycket kompakt turboladdad fyrcylindrig 2-litersmotor med direkt bränsleinsprutning. Förbränningsmotorn stöds av två energiåtervinningssystem. Många års erfarenhet av att designa sportbilar hjälpte oss att minska vikten på enskilda komponenter ännu mer. Sportprototypen är huvudsakligen gjord av kol. Dessutom är motorn gjord av höghållfast aluminium och användningen av magnesium och olika titanlegeringar bidrog också till att uppnå den ideala systemvikten.

Porsche 911 GT1

911 GT1 utvecklades för arbeten och kundframträdanden i GT-racing i mitten av 1990-talet och gjorde sin racingdebut 1996. GT1 var den första 911:an någonsin med en vattenkyld mittmonterad motor, som såväl som balanserad axel lastfördelning erbjöd också aerodynamiska fördelar. Bakom en Joest Team TWR Porsche WSC 95 uppnådde den nya GT-racerbilen omedelbart en dubbelseger i GT1-kategorin på Le Mans 1996, tillsammans med andra och tredjeplatser i den totala ställningen.
1997 hoppade båda 911 GT1:orna ur Le Mans på grund av tekniska problem strax före slutet av loppet. Ett år senare tävlade en reviderad version av 911 GT1 på Le Mans, vilket var första gången Porsche gick in i en sportbil med kolfiberchassi. Tack vare sin CFK monocoque, omarbetade framaxelfjädring och viktbesparingar på batteri och generator, vägde 911 GT1 98 cirka 50 kg mindre än sin föregångare. Motoreffekten ökades med ytterligare 50 hk tack vare dess modifierade motorstyrningssystem. En annan nyhet var racingkopplingen med tre skivor gjorda av kolfiber.
Som en passande hyllning till 50-årsjubileet för Porsches sportbilsmärke, uppnådde 911 GT1 en dubbelseger för den Zuffenhausen-baserade tillverkaren vid 1998 24 Hours of Le Mans.

Porsche 962c long tail / short tail

Porsche 962 C utvecklades först 1984 för användning i USA. Från 1985 fortsatte Porsche 962 C den framgångsrika globala motorsporthistorien som började med sin föregångare, 956:an, 1982. Porsche åtog sig pionjärarbete för att utveckla dessa racerbilar och anpassade den aerodynamiska marken effekt. används i Formel 1 för de nya racerbilarna. Aerofoils i sidokuddarna och diffusorer i underredet producerade och vakuum som "sög" bilen till banan under körning, vilket resulterade i extrema kurvtagningshastigheter. 956 och 962 C hade monocoques i aluminium som var cirka 80 % styvare än den rörformade rymdramen från sina föregångare. Eftersom reglerna begränsade bränsleförbrukningen använde Porsche banbrytande insprutnings- och tändsystem. Några av skillnaderna mellan 962 C och 956 var längre hjulbas, mindre däck och ökad vikt (minsta tjänstevikt på 850 istället för 800 kg), tillsammans med ytterligare förbättrad aerodynamik. Ursprungligen utrustad med en 2,65-liters dubbelturbomotor, drevs 962 C först av en helt vattenkyld tre-liters dubbelturbomotor som producerade upp till 700 hk under träningen på Le Mans 1985. 962 C vann Le Mans i 1986, 1987, 1989 och 1994, efter 956:ans obesegrade körning under 24 timmarna från 1982 till 1985. Porsche vann fem förares och tre tillverkares världsmästerskapstitlar med dessa "vingbilar" mellan 1986.
Hans-Joachim Stuck, Derek Bell och Al Holbert vann 24 Hours of Le Mans den 13 och 14 juni 1987 år 962 006. Året därpå använde Mario, Michael och John Andretti "006" som träningsbil (T bil) i Le Mans, varefter den förvärvades av Porsche-museet.

VANLIGA FRÅGOR

Hur fungerar det? Får jag Assetto Corsa - Porsche Pack II som en fysisk kopia?

Nej, du får Assetto Corsa - Porsche Pack II produktnyckel (Assetto Corsa - Porsche Pack II CD Key), som du får via e-post. Sedan måste du använda Steam-plattformen för att lösa in dina Assetto Corsa - Porsche Pack II produktnyckel (Assetto Corsa - Porsche Pack II CD Key), och du är redo att ladda ner, installera och spela Assetto Corsa - Porsche Pack II. Du får en steg-för-steg guide om hur du gör detta tillsammans med ditt köp. Det är hur enkelt som helst!

Vad innehåller Assetto Corsa - Porsche Pack II? Får jag samma innehåll som med Steam?

Du får Assetto Corsa - Porsche Pack IIsom är ett expansionspaket som kräver basspel på Steam.

Publisher 505 Games
PEGI-rating
Udvikler
Platform PC
Sprog Engelsk
Releasedag 22-11-2016
Systemkrav MINIMUM:
OS: Windows Vista Sp2 - 7 Sp1 - 8 - 8.1 - 10
Processor: AMD Athlon X2 2.8 GHZ, Intel Core 2 Duo 2.4 GHZ
Minne: 2 GB RAM
Grafik: DirectX 10.1 (e.g. AMD Radeon HD 6450, Nvidia GeForce GT 460)
DirectX: Version 11
Lagring: 500 MB ledigt utrymme
Ljudkort: Integrated
 
REKOMMENDERADE:
OS: Windows Vista Sp2 - 7 Sp1 - 8 - 8.1 - 10
Processor
Läs mer
Genomsnittligt kundbetyg:
0

Inga kundomdömen för tillfället.