Assetto Corsa - Porsche Pack I (PC)
OBS - DET HÄR ÄR ETT EXPANSIONSPAKET

Kräver grundspelet Assetto Corsa på Steam för att kunna använda Assetto Corsa - Porsche Pack I.

ASSETTO CORSA - PORSCHE PACK I SPELBESKRIVNING

Efter mer än 12 år borta från en värld av hardcore simracing kommer Porsche-varumärket äntligen till Assetto Corsa och Kunos Simulazioni arbetar i ett nära och officiellt partnerskap med den prestigefyllda biltillverkaren för att släppa en serie med tre DLC-paket som kommer att innehålla de flesta ikoniska, autentiska, fantastiska bilar skapade av Porsche under dess fantastiska historia, som syftar till att ge den mest exakta virtuella Porsche-upplevelsen någonsin.

Porsche Pack 1 introducerar några av de mest ikoniska Porsche-bilarna som någonsin skapats, kombinerat med några av de senaste modellerna i Porsche 2016-serien, som syftar till att erbjuda en perfekt mix mellan landsvägsbilar, hyperbilar såväl som moderna och historiska GT- och racingmodeller.


BILARNA

Porsche 911 Carrera S

911 har varit världens mest sålda sportbil i decennier. 2015 kom den nya generationen för att ytterligare utöka detta försprång. Med innovativa platta turbomotorer, ett avancerat chassi med ännu större spridning mellan prestanda och komfort, är den särskilt väl utrustad för detta. Tack vare mer än fyra decenniers erfarenhet av turbomotorer – i både motorracing och produktionssportbilar – erbjuder de nya motorerna i 911 Carrera S förbättrad prestanda, ännu mer känslomässig körglädje och högre effektivitet. 420 hk (309 kW) bak väntar på att släppas lös och förvandlas till sportig framdrivning. Den större kraften hos 911 Carrera S beror på turboladdare med modifierade kompressorer, ett specifikt avgassystem och avstämd motorstyrning. Den nya 911 har också imponerande prestanda: 911 Carrera S med Porsche-Doppelkupplung (PDK) och Sport Chrono Package fullbordar sin utställningsdisciplin – sprinten från noll till 100 km/h – på bara 3,9 sekunder. Det betyder att det är den första 911:an i Carrera-familjen som bryter det magiska fyrasekundersstrecket. Och toppfarten har också ökat ytterligare: 911 Carrera S når nu kusliga 308 km/h. Sammantaget sätter 911 Carrera S återigen riktmärket för kördynamik i allround sportbilar, vilket ytterligare breddar spridningen mellan vardagskomfort och kretsprestanda.

Porsche 918 Spyder

918 Spyder är kärnan i Porsche-idén: den kombinerar stamtavla motorracingteknik med utmärkt vardagsbruk och maximal prestanda med minimal förbrukning.
918 Spyder avslöjar sina nära kopplingar till motorsporten på ett antal olika sätt. Den är designad, utvecklad och producerad av Porsche-ingenjörer som bygger racerbilar, i samarbete med serieproduktionsspecialister. Mycket av insikten från utvecklingen av Porsches racerbilar för 24 Hours of Le Mans 2014 integrerades alltså i 918 Spyder – och vice versa. Dessutom kommer många delar av supersportbilen från tillverkare som har en bevisad meritlista som leverantörer till motorsportfordon.
Den huvudsakliga framdrivningskällan är den 4,6-liters, åttacylindriga motorn som producerar 608 hk (447 kW) effekt. Motorn kommer direkt från kraftenheten i framgångsrika RS Spyder, vilket förklarar varför den kan leverera motorvarvtal på upp till 9 150 rpm. V8-motorn är kopplad till hybridmodulen som består av en 115 kW elmotor och en frånkoppling som fungerar som anslutning till förbränningsmotorn. En extra elmotor med 95 kW driver framaxeln. På grund av sin parallellhybridkonfiguration kan 918 Spyder drivas på bakaxeln antingen individuellt av förbränningsmotorn eller elmotorer eller via båda drivenheterna tillsammans, vilket ger den en total effekt på 887 hk (652 kW). Sprinten från 0 till 100 km/h är klar på 2,6 sekunder, och toppfarten nås till 345 km/h.
Bilen har en tjänstevikt på cirka 1 640 kg, en utmärkt låg vikt för en hybridbil i denna prestandaklass. Drivsystemets komponenter och alla komponenter som väger över 50 kg är placerade så lågt och så centralt som möjligt i fordonet. Detta resulterar i en något bakförspänd axelbelastningsfördelning på 57 procent på bakaxeln och 43 procent på framaxeln, kombinerat med en extremt låg tyngdpunkt i ungefär höjd med hjulnaven, vilket är idealiskt för kördynamik.
Allt detta tjänar till att ge 918 Spyder överlägsen prestanda på racerbanan. Som det första fordonet att stoltsera med global väghomologering har 918 Spyder erövrat det 20,6 kilometer långa varvet runt Nürburgring Nordschleife på mindre än sju minuter. Med en tid på exakt sex minuter och 57 sekunder rakade supersportbilen otroliga 14 sekunder från det tidigare rekordet.

Porsche 911 Carrera RSR 3.0

När man valde den mest spännande 911:an någonsin skulle Porsche 911 Carrera RSR komma ut i toppen. Baserat på 911 Carrera RS-homologeringsmodellen byggdes RSR 1972 som en grupp 4-racingbil vars prestanda vida överträffade dess föregångare.
De främre och bakre vingarna var fem centimeter bredare och oljekylaren var placerad under bilens framände, vilket visuellt framhävde kraften hos de 55 911 Carrera RSR som tillverkades. Fordonets bakdel hade en sexcylindrig motor med ökat slagvolym, vars prestanda ökades till 330 hk vid 8 000 rpm tack vare dubbeltändning och större ventiler och cylindrar.
Porsche Works-teamet tävlade i 1973 års Manufacturers' World Prototype Championship med 911 Carrera RSR. I det senaste världsmästerskapet i Targa Florio som någonsin hölls, uppnådde fabriksbilarna en historisk totalseger (Müller/van Lennep), vilket markerade slutet på den stora vägeran. Fler GT-segrar följde de 6 timmarna i Vallelunga och de 1000 kilometerna i Dijon och Spa. Kundteam deltog också i motorsportevenemang med 911 Carrera RSR och vann 24 Hours of Daytona 1973, såväl som de europeiska och tyska rallymästerskapen, bland annat. För Porsche inledde detta starten på en ny era av kundracing.


Porsche 718 Cayman S


Den tredje, nyutvecklade generationen av mellanmotorsportcoupéen 718 Cayman har ett mer slående, atletiskt och effektivt utseende än sina föregångare. Och även om den – för första gången – erbjuder turboladdade platta fyrcylindriga motorer istället för sexcylindriga motorer från tidigare generationer, har prestandan faktiskt förbättrats avsevärt. 718 Cayman S-modellen ger 350 hk (257 kW) med en slagvolym på 2,5 liter. Den nya motorns enorma vridmoment lovar körglädje och smidighet även vid låga varv. 2,5-litersmotorn i 718 Cayman S har en turboladdare med variabel turbingeometri (VTG), en teknik som tidigare bara användes i 911 Turbo. Den levererar upp till 420 Nm (50 Nm extra) till vevaxeln vid motorvarvtal mellan 1 900 och 4 500 rpm. För föraren innebär detta ännu bättre vridmoment vid alla motorvarvtal. 718 Cayman med PDK och tillval Sport Chrono Package sprintar från noll till 100 km/h på 4,7 sekunder. 718 Cayman S med Porsche-Doppelkupplung (PDK) och tillvalet Sport Chrono Package sprintar från noll till 100 km/h på 4,2 sekunder. Toppfarten är 285 km/h.
När det gäller kördynamik följer 718 Cayman S i de klassiska 718-racingbilarnas fotspår. Tack vare sin exceptionella smidighet vann de historiska sportbilarna i mitten av motorn många lopp på 1950- och 1960-talen, som Targa Florio och Le Mans. Sidostyvhet och hjulspårning har förbättrats i det helt omjusterade chassit; fjädrar och stabilisatorer har designats för att vara fastare och justeringen av stötdämparna har reviderats. Styrningen, som är konfigurerad att vara tio procent mer direkt, ökar smidigheten och körglädjen. Bakhjulen, som är en halv tum bredare, i kombination med de nyutvecklade däcken ger en ökad lateral kraftpotential och därmed större stabilitet i svängar.

Porsche 917/30 Spyder

Porsche 917/30 Spyder hade sin exceptionella prestanda att tacka sin tolvcylindriga dubbelturbomotor. Till skillnad från den strikt reglerade europeiska motorsportserien satte CanAm-serien inga gränser för ingenjörernas uppfinningsrikedom vad gäller vikt eller slagvolym. Teamet, med stöd av Porsches racingmotordesigner Hans Mezger, kunde därför gräva djupt i sin låda med tricks för att säkerställa att den tolvcylindriga turbomotorn i 917/30 konsekvent producerade 1 100 till 1 400 hk och ett maximalt vridmoment på 1 210 Newton meter, vilket garanterar exceptionell acceleration: från noll till 100 km/h på bara 2,4 sekunder, bara 5,4 sekunder till 200-strecket och bara 11,3 sekunder för att nå en hastighet på 300 km/h.
Och framför allt visade sig turboladdaren till Porsche 917/30 Spyder vara extremt tillförlitlig, även på slingrande kretsar. Porscheföraren Mark Donohue slog sina McLaren- och Chevrolet-rivaler så omfattande att racerbilen fick den lika sällsynta och eftertraktade titeln "oövervinnerlig". Endast regler i CanAm-serien hindrade den snabba, pålitliga Porsche 917/30 Spyder från att tävla igen 1974. Men Porsche 917/30 Spyder var mycket omtalad även efter tävlingssäsongen 1973.
1975 satte Mark Donohue ett nytt världsrekord i Talladega, Alabama, i en aerodynamiskt optimerad 917/30. Den absoluta toppfarten på amerikanens snabbaste varv var 385,85 km/h.
Idag kan racerbilen beundras i Porsche-museet i Zuffenhausen, där den anses vara en höjdpunkt i museets samling. 917/30 turnerar också regelbundet världen över som varumärkesambassadör som en del av Rolling Porsche Museum.

Porsche 935/78 'Moby Dick'


1976 utvecklade Porsches ingenjörer en racerbil baserad på 911 Turbo som skulle dominera långdistansloppen i FIAs världsmästerskap i grupp 5: Porsche 935. Toppen av detta utvecklingsprojekt var den legendariska Porsche 935 /78 från 1978 – den kraftfullaste 911 någonsin. Skillnaderna mellan detta kraftpaket - med smeknamnet "Moby Dick" på grund av sin breda, långsvansade kropp - och tidigare modeller inkluderade en modifierad ram, aerodynamiskt förbättrad kaross och högerstyrd körning. I syfte att förbättra motorns prestanda och hållbarhet, utvecklade Weissachs ingenjörer en kraftenhet avsedd att lämna konkurrenterna i sina spår. Eftersom tidigare modeller hade stött på problem med topplocksunderhåll svetsades dessa nu helt enkelt ihop. En kompromiss måste också hittas för kylningen. Så vatten kylde huvuden och luftkylde cylindrarna. Med den nyintroducerade fyrventilstekniken förlitade sig den sexcylindriga horisontellt motsatta motorn på två laddluftkylda turboladdare. Att öka cylindervolymen till 3 211 cm³ resulterade i en brutal effekt på 845 hk. På grund av sin fortsatta dominans drog sig Porsche från långdistans-VM 1978, vilket innebar att "Moby Dick" bara såg en handfull utflykter. På Le Mans klarade racerbilen otroliga 366 km/h på Mulsanne Straight, men till slut slutade dess förare, Manfred Schurti och Rolf Stommelen, bara åtta på grund av tekniska problem. De stora framgångarna för Porsche 935/78 uppnåddes först 1978 och framåt, som en del av det privata Kremer-teamet.

Porsche Cayman GT4 Clubsport

Baserat på den lätta mellanmotorsportbilen Cayman GT4 har Porsche Motorsport utvecklat en racingversion exklusivt för banan. Utrustad för prestanda, precis som dess förare. Cayman GT4 Clubsport drivs av en 3,8-liters mittmonterad flat-sex-motor med en effekt på 385 hk (283 kW) och ett maximalt vridmoment på 420 Nm. Den når en topphastighet på 295 km/h.
Racerversionen har en Porsche dubbelkopplingsväxellåda med växlare på ratten och en mekanisk bakaxel med begränsad slirning. Det lätta framaxelfjädringssystemet är hämtat från sin stora 911 GT3 Cup-bror, som deltar i Porsches 20 one-make-mästerskap runt om i världen. Det imponerande racingbromssystemet är utrustat med stålbromsskivor runt om, som mäter 380 millimeter i diameter.
Tippar vågen på bara 2866 lbs. (1 300 kg), Cayman GT4 Clubsport, levererad från fabrik med en insvetsad rullbur, ett racingskopsäte och en sexpunktssele, är riktigt lätt och ger bilen unik smidighet och kördynamik på banan.

VANLIGA FRÅGOR

Hur fungerar det? Får jag Assetto Corsa - Porsche Pack I som en fysisk kopia?

Nej, du får Assetto Corsa - Porsche Pack I produktnyckel (Assetto Corsa - Porsche Pack I CD Key), som du får via e-post. Sedan måste du använda Steam-plattformen för att lösa in dina Assetto Corsa - Porsche Pack I produktnyckel (Assetto Corsa - Porsche Pack I CD Key), och du är redo att ladda ner, installera och spela Assetto Corsa - Porsche Pack I. Du får en steg-för-steg guide om hur du gör detta tillsammans med ditt köp. Det är hur enkelt som helst!

Vad innehåller Assetto Corsa - Porsche Pack I? Får jag samma innehåll som med Steam?

Du får Assetto Corsa - Porsche Pack Isom är ett expansionspaket som kräver basspel på Steam.

Publisher 505 Games
Udvikler
Platform PC
Sprog Engelsk
Releasedag 25-10-2016
Systemkrav MINIMUM:
OS: Windows Vista Sp2 - 7 Sp1 - 8 - 8.1 - 10
Processor: AMD Athlon X2 2.8 GHZ, Intel Core 2 Duo 2.4 GHZ
Minne: 2 GB RAM
Grafik: DirectX 10.1 (e.g. AMD Radeon HD 6450, Nvidia GeForce GT 460)
DirectX: Version 11
Lagring: 500 MB ledigt utrymme
Ljudkort: Integrated
 
REKOMMENDERADE:
OS: Windows Vista Sp2 - 7 Sp1 - 8 - 8.1 - 10
Processor
Läs mer
Genomsnittligt kundbetyg:
0

Inga kundomdömen för tillfället.