Kräver grundspelet Assetto Corsa på Steam för att kunna använda Assetto Corsa - Ferrari 70th Anniversary Pack.
Kräver grundspelet Assetto Corsa på Steam för att kunna använda Assetto Corsa - Ferrari 70th Anniversary Pack.
Ferrari 70th Anniversary Celebration Pack introducerar sju ikoniska bilar, varav en har valts ut av vårt community. Spelare har röstat i tusental: Med över 15 % av de totala rösterna är vi glada över att kunna meddela att SF70H, den sextonde bilen som tillverkas av Ferrari för att tävla i F1 World Championship, har inkluderats i Ferraris 70-årsjubileumspaket.
Paketet som helhet kommer att innehålla ett urval av sju av de mest ikoniska bilarna som någonsin tillverkats av den italienska biltillverkaren under hela dess lysande historia, och ansluter sig till det fantastiska utbudet av Ferrari-modeller som redan finns tillgängliga i simuleringen.
Ferrari 70th Anniversary Pack kommer att introducera följande modeller:
MY 1962 250 GTO
MY 1967 330 P4
MY 1967 312/67
MIN GTO 1984
MY 2004 F2004
MY 2017 812 Supersnabb
MY 2017 SF70H
BILARNA
Ferrari 250 GTO
250 GTO-modellen var höjdpunkten i utvecklingen av 250 GT-serien i tävlingsform, samtidigt som den förblev en vägbil. Med sin offentliga debut vid den årliga presskonferensen för Ferrari försäsongen i januari 1962, var den den enda frontmotormodellen som visades, med sina monoposto- och sportracermotsvarigheter som alla hade en mittmotorkonfiguration.
250 GTO var det ultimata uttrycket för Ferrari 250 GT-bilen. Den var lika hemma på vägen eller banan – kanske den sista dubbla racerbilen som tillverkades – och har uppnått legendarisk status bland märkesfantaster. Med en relativt liten tillverkningsserie på endast trettiosex bilar, och med många av exemplen som produceras med en fantastisk racinghärstamning, har den blivit en av Ferraris produktionshistorias ikoner och har en vördad position i samlarkretsar.
Ferrari 330 P4
Med stilen mycket lik 330 P3, drevs denna modell av en V12-motor som radikalt hade designats om av Franco Rocchi. Den mest uppenbara modifieringen var införandet av ett treventils cylinderhuvud - två inlopp och ett avgassystem.
Bränsletillförseln tillhandahölls av ett Lucas-insprutningssystem. Chassit var något kortare än 330 P3s och det nya fjädringssystemet förbättrade hanteringen. Bilen vann många lopp och fick sin plats i historieböckerna efter minnesvärda 1-2-3 på Daytona.
Ferrari GTO
Tillkännagav av Enzo Ferrari i september 1983 och presenterades på bilsalongen i Genève i mars 1984, GTO (också inofficiellt känd under prefixet 288) utlöste en våg av entusiasm. Det legendariska namnet, Pininfarinas fantastiska stil, motorn med sin till synes outtömliga kraft (2,8 liter och 8 cylindrar) och den utbredda användningen av kompositmaterial gjorde GTO till det närmaste en racerbil.
För att möta kundernas efterfrågan byggdes 272 i stället för de planerade 200: alla såldes innan produktionen startade.
288-beteckningen avser motorns totala kubikvolym och antal cylindrar, 2,8 liter med 8 cylindrar. Uppenbarligen var modellnamnet "GTO" en retronick till den legendariska 250 GTO från början av sextiotalet, som den var avsedd att vara den andliga efterföljaren till inom GT-racing.
Ferrari F2004
Året 2004, rekordsäsongen för Ferrari, gick in i andra akten med 2004 års mästerskap: av de 18 GP vann Scuderia 15 lopp (13 av Schumacher, 2 av Barrichello), 8 en-två vinster, 12 pole positioner för totalt 262 poäng i konstruktörsmästerskapet. Redan i augusti arkiverade Ferrari mästerskapsfilerna: vid Ungerns GP vann Scuderia konstruktörstiteln - den 14:e i dess historia - med en en-två-seger, medan Schumacher vann sin femte titel i rad, den sjunde av sin karriär, i Belgien, på samma spår, där han debuterade år 1991.
Säsongen skrev också historia tack vare en av de mest konkurrenskraftiga ensitsiga som någonsin byggts: F2004, utrustad med den nya motorn kallad 053, en 10-cylindrig enhet med 865 hk vid 18 300 rpm, som överträffade alla förväntningar vad gäller prestanda och tillförlitlighet, även med hänsyn till den nya utmaningen enligt reglerna, som syftade till att minska kostnaderna: en motor per tävlingshelg med en medellivslängd på 800 istället för 350 kilometer.
Ferrari 812 Superfast
Ferrari valde den 87:e upplagan av Geneva International Motor Show för världspremiären av den nya 12-cylindriga berlinetta, 812 Superfast, den kraftfullaste och snabbaste Ferrari i märkets historia. Denna nya bil introducerar inte bara en mängd innovativa funktioner, utan är också särskilt betydelsefull eftersom V12-serien markerade den officiella starten på den härliga historien om Prancing Horse 1947, för 70 år sedan.
812 Superfast inleder därmed en ny era i Ferraris 12-cylindriga historia, som bygger på det ovärderliga arvet från F12berlinetta och F12tdf. Den riktar sig till kunder som efterfrågar den mest kraftfulla och exklusiva Ferrari i sortimentet: en kompromisslös sportbil som kommer att leverera spännande körning på både väg och bana, men samtidigt vara tillräckligt bekväm för att tillåta ägare att njuta av den som en all- rund erfarenhet.
Ferrari SF70H
Den 63:e ensitsiga designen och byggd av Scuderia Ferrari för att tävla i 2017 års mästerskap föddes ur en regeländring utan motstycke i denna kategori av motorsport. Förr gick reglerna generellt i riktning mot att sakta ner bilarna. Men under år 2017 gick regeländringarna i motsatt riktning, vilket innebär att bilarna kan ha mer aerodynamisk downforce och mer mekaniskt grepp.
Det finns flera skillnader mellan 668-projektet och Ferraris från senare tid: den långsträckta nosen och pilformade vingen är en konsekvens av reglerna, liksom den distinkta fenan på motorkåpan och mer komplexa aerobihang framför luftintagen. på sidokuddarna.
Layouten för några av de mekaniska komponenterna i hybridmotorn har reviderats, medan andra områden har en liknande layout som 2016 års bil.
Hur fungerar det? Får jag Assetto Corsa - Ferrari 70th Anniversary Pack som en fysisk kopia?
Nej, du får Assetto Corsa - Ferrari 70th Anniversary Pack produktnyckel (Assetto Corsa - Ferrari 70th Anniversary Pack CD Key), som du får via e-post. Sedan måste du använda Steam-plattformen för att lösa in dina Assetto Corsa - Ferrari 70th Anniversary Pack produktnyckel (Assetto Corsa - Ferrari 70th Anniversary Pack CD Key), och du är redo att ladda ner, installera och spela Assetto Corsa - Ferrari 70th Anniversary Pack. Du får en steg-för-steg guide om hur du gör detta tillsammans med ditt köp. Det är hur enkelt som helst!
Vad innehåller Assetto Corsa - Ferrari 70th Anniversary Pack? Får jag samma innehåll som med Steam?
Du får Assetto Corsa - Ferrari 70th Anniversary Packsom är ett expansionspaket som kräver basspel på Steam.
Inga kundomdömen för tillfället.
Playcoins är vårt smarta poängsystem som vi ger våra mest trofasta kunder. Vi älskar er och vi har därför bestämt oss för att ge något tillbaka!
Varje gång du köper något i vår butik belönas du med Playcoins.
Om du köper för 200 kr får du t.ex. 200 Playcoins som går in på ditt konto.
Nästa gång du handlar i webbshoppen kan du använda dina Playcoins för att få rabatt. Det är så sant som sagt ... pengar är bra men gratis pengar är dubbelt så bra.
Video guide här
Ladda ner och installera Steam här genom att klicka på den gröna knappen "Installera Steam". Detta laddar ner ett program som installerar Steam på din dator. Kör programmet och följ instruktionerna för att installera Steam.
När Steam är installerat och du startar upp för första gången blir ombedd att skapa ett Steam-konto eller logga in på ett befintligt Steam-konto. Observera att alla produktnycklar du löser in anknyts till ett konto och kan inte användas igen, så det är viktigt att du kommer ihåg inloggningsinformationen för det här kontot!
När du har loggat in i Steam ska du välja fliken "Spel" i det översta fältet där du kan hitta "Spel" mellan "Vänner" och "Hjälp". En meny visas där du ska välja "Aktivera en produkt på Steam". Följ instruktionerna som visas och ange din produktnyckel när Steam ber om det. Produkten anknyts nu till ditt konto och är redo att laddas ner.