Assetto corsa - Japanese Pack (PC)
OBS - DET HÄR ÄR ETT EXPANSIONSPAKET

Kräver grundspelet Assetto Corsa på Steam för att kunna använda Assetto corsa - Japanese Pack.

ASSETTO CORSA - JAPANESE PACK SPELBESKRIVNING

Välkommen till JAPANSK PACK, det senaste innehållspaketet tillgängligt för ASSETTO CORSA, med helt nya bilar utvalda av vår community.
Direkt från det bästa från den japanska inhemska marknaden (JDM), presenterar Assetto Corsa stolt Japan Pack, och introducerar sju nya bilar i totalt tolv versioner, vilket skapar den perfekta blandningen av fordon av olika klasser, typer och åldrar, redo att tillfredsställa de smak av Assetto Corsa fans!
Utvecklingsteamet har arbetat otroligt nära biltillverkarna med syftet att ge varje bil i alla dess detaljer, samt det arv, atmosfär och spännande körupplevelse som bara denna kombination av bilmodeller kan garantera.

- Har Mazda MX-5 2015
- Har Mazda MX-5 CUP
- Har Mazda RX-7 Spirit R + trimmad version
- Innehåller Toyota Supra MK IV + time attack och Drift version
- Har Toyota AE86 Trueno + trimmad och Drift-version
- Har Nissan 370Z NISMO
- Har Nissan GT-R R34 Skyline V-Spec

Mazda MX-5 2016 och MX-5 CUP
Mazda MX-5 Miata är känd för att vara en mycket kapabel racingplattform; den är känd som den mest sålda roadstern i världen, och vissa hävdar till och med att denna modell är den mest roadsterbil i världen. Mazda verkar hålla med, så från och med 2016 kommer det att finnas flera Mazda Global MX-5 Cup-serier runt om i världen, alla med samma 4:e generationens modell.


Mazda RX-7 Spirit R
Den tredje generationen RX-7, som lanserades första gången 1991, har en särskilt distinkt exteriördesign. Dess lätta, kompakta och högpresterande roterande motor gör att föraren kan känna dess unika körglädje. RX-7 representerar Mazdas sportbilsanda och har vunnit popularitet bland kunder sedan lanseringen 1978. Produktionen av den senaste RX-7-modellen (FD-3S) avslutades i augusti 2002.
Spirit R-serien finns i tre modeller: Typ-A, en tvåsitsig med femväxlad manuell växellåda; Typ-B, en fyrsitsig med femväxlad manuell växellåda; och Type-C, en fyrsitsig med fyrväxlad automatlåda. Alla tre modellerna är utrustade med vanliga interiöra och exteriöra funktioner som BBS-tillverkade 17-tumshjul, röda bromsok och invändiga paneler med en speciell mjuk beläggning, medan varje modell uppvisar distinkt utrustning för att skilja den från den andra. Type-A Spirit R är en tvåsitsig modell utrustad med Recaro-tillverkade exklusiva röda skopor. Dessa lätta säten minskar fordonets totala chassivikt med ca. 10 kg. Bromsprestanda förbättras genom användningen av stora borrade ventilerade skivbromsar för alla fyra hjulen och rostfria bromsslangar med hög styvhet. Type-A Spirit R-modellen är den ultimata RX-7, med den mest enastående körprestanda i sin historia.

Nissan 370Z NISMO 2016
Även om det nu har gått 45 år sedan den ursprungliga 240Z kom, är dess inflytande fortfarande starkt i sportbilsvärlden och i designen av den nuvarande generationen 370Z Coupé. Den ikoniska formen, bildad av kombinationen av en kort hjulbas, bred spårvidd, låg tyngdpunkt och en flödande siluett, är lika omedelbart igenkännbar idag som den var 1970.
Ännu mer än den racinginspirerade aerodynamiska karossen och den förarorienterade interiören i cockpitstil, är NISMO kärnan om prestanda. För detta ändamål inkluderar 370Z NISMO en potent 350-hästars 3,7-liters DOHC V6-motor med Variable Valve Event and Lift Control (VVEL).
370Z NISMO:s förbättrade motorkraft och acceleration levereras genom användningen av en exklusiv H-konfiguration av avgassystemdesign och ljuddämparjustering, tillsammans med optimerad ECM (Engine Control Module) kalibrering, för att hjälpa till att skapa 18 hästkrafter mer än en standard 370Z. Vridmomentet är klassificerat till 276 lb-ft.

Nissan GT-R R34 Skyline V-Spec
1999 introducerades nya Skyline R34 GT-R, med en mängd historia bakom sig och ett avundsvärt rykte att leva upp till. En "super-evolution" av modellen den ersatte, R34 GT-R är mer avancerad i alla avseenden. Karossen är styvare och dess aerodynamikpaket ytterligare förfinat, med V-spec med kolfiberdiffusorer fram och bak under bilen och dubbelvingad justerbar aerofoil på bakluckan. Bland de många tekniska finesserna under motorhuven finns två keramiska laddluftkylda turboladdare som effektivt eliminerar turbofördröjning. Det finns också mer vridmoment och bättre kraftleverans.
En sexväxlad Getrag-växellåda levererar motorns kraft till hjulen. Förbättringar hade gjorts av ATTESA fyrhjulsdrift, som har E-TS eller Electronic Torque Split. Detta ger föraren underhållningen av en 100 procent bakhjulsdriven bil, tillsammans med dragkraften och säkerheten hos en 50:50 fyrhjulsdrift när förhållandena kräver det. Detta stöds ytterligare av "intelligent" elektronisk differential med begränsad slirning. Förfiningarna av Super HICAS bakhjulsstyrning inkluderar ett elektroniskt styrsystem för girhastighetsåterkoppling för ännu mer exakt kontroll av bakhjulen i extrema situationer.
Snabbare turborespons uppnåddes med nya turboladdare. Kraften tillförs genom en ny sexväxlad Getrag-växellåda. Den grundläggande motorn går tillbaka ungefär nio år och utvecklades först för racing. I racingspecifikationen ger motorn bekvämt upp till 507 hk.

Toyota AE86
AE86-generationen av Toyota Sprinter Trueno är en liten, lätt coupé eller halvkombi som introducerades av Toyota 1983. I klassisk Toyota-kod representerar 'A' motorn som kom i bilen (4A-serien), 'E' representerar Corolla, '8' representerar den femte generationen (E80-serien) medan '6' representerar variationen inom denna generation.
Även efter att produktionen av bilen upphörde 1987 fortsatte många privata team att köra AE86 och det är fortfarande ett populärt val idag för rally- och klubbracing.
En del av AE86:s fortsatta motorsport-attraktionskraft är dess bakdrevskonfiguration, en funktion som inte är tillgänglig i de flesta nya lätta coupéer.

Toyota Supra MK IV
1979 var Supras 2,6-liters rad-sex-motor den första Toyota-produktionsmotorn som var utrustad med elektronisk bränsleinsprutning. Supra var tillgänglig med både manuell och automatisk växellåda och kom som standard med 4-hjuls oberoende fjädring och 4-hjuliga skivbromsar.
Med undantag för mindre stylinguppdateringar kom nästa stora förändring 1993 när Supra gick in i superbilsvärlden. Tillgänglig i både turbo- och icke-turboform, den nya Supra var en radikal avvikelse från gamla Supras. Prestanda var nu namnet på spelet och många viktbesparande åtgärder användes – Toyota gick så långt som att förse fordonet med ihåliga mattfibrer och göra den bakre spoilern (tillval på turbomodeller) ihålig.
Turbo-modellen hyllades av alla stora tidningar som en riktig världsmästare. Med 280 hk klarade fordonet en sprint på 0-100 km/h på under 5 sekunder och gick vidare till en elektroniskt begränsad topphastighet på 250 km/h. Detta var den högsta prestandanivån och det starkaste engagemanget för prestanda som Toyota någonsin hade placerat i ett fordon.

VANLIGA FRÅGOR

Hur fungerar det? Får jag Assetto corsa - Japanese Pack som en fysisk kopia?

Nej, du får Assetto corsa - Japanese Pack produktnyckel (Assetto corsa - Japanese Pack CD Key), som du får via e-post. Sedan måste du använda Steam-plattformen för att lösa in dina Assetto corsa - Japanese Pack produktnyckel (Assetto corsa - Japanese Pack CD Key), och du är redo att ladda ner, installera och spela Assetto corsa - Japanese Pack. Du får en steg-för-steg guide om hur du gör detta tillsammans med ditt köp. Det är hur enkelt som helst!

Vad innehåller Assetto corsa - Japanese Pack? Får jag samma innehåll som med Steam?

Du får Assetto corsa - Japanese Packsom är ett expansionspaket som kräver basspel på Steam.

Publisher 505 Games
Udvikler
Platform PC
Sprog Engelsk
Releasedag 18-05-2016
Systemkrav MINIMUM:
OS: Windows Vista Sp2 - 7 Sp1 - 8 - 8.1 - 10
Processor: AMD Athlon X2 2.8 GHZ, Intel Core 2 Duo 2.4 GHZ
Minne: 2 GB RAM
Grafik: DirectX 10.1 (AMD Radeon HD 6450, Nvidia GeForce GT 460)
DirectX: Version 11
Lagring: 2 GB ledigt utrymme
Ljudkort: Integrated
 
REKOMMENDERADE:
OS: Windows Vista Sp2 - 7 Sp1 - 8 - 8.1 - 10
Processor: MD Si
Läs mer
Genomsnittligt kundbetyg:
0

Inga kundomdömen för tillfället.